Kanban Magneet Systeem®


Zie ook: YouTube

 

Werken volgens de Lean methode houdt in dat processen in uw bedrijf zo optimaal mogelijk verlopen. Eén van de basisprincipes van Lean is verspillingen in de dagelijkse praktijkvoering tot een minimum reduceren. Zoeken, wachten, misgrijpen, veel te grote voorraden, waardoor expiratie data worden overschreden, zijn veel voorkomende verspillingen. En dan hebben we het nog niet over de ergernis die dit met zich meebrengt.

Als u dit herkent is het Kanban Magneet Systeem® iets voor u.

Het systeem blinkt uit door zijn eenvoud en vernuft en is onbeperkt toepasbaar in ieder bedrijf. Tevens zorgt het systeem voor een minimale tijdsinvestering als er besteld moet worden. Daarnaast is het systeem zo eenvoudig dat iedere medewerker kan bestellen, waardoor het systeem veel minder kwetsbaar is geworden. Het systeem is geschikt voor medische en kantoor artikelen, levensmiddelen en alle overige artikelen in uw centrale voorraad.

Het is een custom-made systeem, waardoor ieder bedrijf een uniek product krijgt.


Het Kanban Magneet Systeem® werkt als volgt:

  • Ieder gebruiks-, verbruiks- of kantoorartikel krijgt een eigen vaste plek op de schap aangewezen.
  • Onder ieder artikel komt een magnetische gele artikelaanduiding.
  • Op deze gele artikelaanduiding past een magnetische witte artikelaanduiding.
  • Deze witte artikelaanduiding geeft tevens aan wanneer men moet gaan bestellen (minimale voorraad) en hoeveel men moet bestellen (bestelaantal).

 


Indien de minimale voorraad is bereikt wordt de witte artikelaanduiding verwijderd en wordt het “bestelaantal” direct of in een later stadium besteld.
  • Bij binnenkomst van de bestelde artikelen bij uw eigen vertrouwde leverancier(s) vallen direct de gele artikelaanduidingen op, waardoor het aanvullen zeer snel gaat.
  • Na aanvulling van het artikel wordt de witte artikelaanduiding op de gele teruggeplaatst.

Voordelen van het Kanban Magneet Systeem®:
  • Eén universeel systeem voor al uw medische/kantoor artikelen, medicatie, boodschappen, lab benodigdheden etc. In tegenstelling tot een barcode-scan systeem dat alléén bruikbaar is voor uw medische artikelen.
  • Efficiënter omgaan met (beperkte) opslagruimte.
  • Nooit meer te weinig voorraad, dus nooit meer misgrijpen.
  • Nooit meer te veel voorraad, dus minder weggooien door overschrijding expiratie datum.
  • Eenvoudige bestelsystematiek, waardoor veel tijdsbesparing.
  • Systeem is NIET leverancier afhankelijk, u kunt dus blijven bestellen bij meerdere leveranciers.
  • Ongevoelig voor elektriciteit/computeruitval.
  • Eenmalige investering met zeer snelle terugverdientijd.
  • Géén onderhoudscontract/updates.
  • Eenvoudig aan te passen aan veranderende wensen of behoeftes.
  • Altijd uit te breiden en na te bestellen.
  • Onverslijtbaar, custommade, laser-gegraveerd systeem.

 Nadelen van het Kanban Magneet Systeem®:

  • Geen

 

NB: 

  1. Sommige praktijken maken zelf een kanban systeem. Advies: maak gebruik van aantrekkende (a en b) magneten, dus geen goedkope magneet van een hobby winkel of warenhuis.
  2. "Penny wise, pound foolish": het maken van een eigen kanban systeem is zeer arbeidsintensief en is vrijwel altijd van inferieure kwaliteit. In die tijd kan geen declarabel en zinvoller werk worden verricht!
  3. Het implementeren van het Kanban Magneet Systeem® kan voor huisartsen een verbeterplan zijn voor de praktijkaccreditering. 

Voor meer informatie, offerte en bestellingen:

info@L-1-L.nl

info@L-1-L.nl                    06-37 19 34 14

 

      
Naar een slimmere eerste lijn!